Azt gondolhatjuk, hogy a gyermekek valódi képességei az iskolai tanulmányaik megkezdése után derülnek ki, azonban a tanulási képességek mérése az óvodában is szükséges lehet.

Ugyanis ez fog támpontot jelenteni a szülőknek és a leendő pedagógusoknak egyaránt. Tudni fogják, hogy mik a gyermekek erősségei, illetve miben van szükségük fejlesztésre. Mindezzel elkerülhető, hogy idő előtt motiváció vesztetté váljanak, hogy lelkesedésük és kíváncsiságuk szorongássá alakuljon az esetleges kudarcok miatt. A felnőttek támogatása szükséges ahhoz, az óvoda és iskola közötti átmenet és a tanulmányok megkezdése pozitív élmény legyen számukra. A PractiKid egy száz százalékban magyar fejlesztésű eszköz és módszertan az óvodások várható iskolai teljesítményének előrejelzésére. Ez az objektív módszer segít abban, hogy idő előtt kiderüljenek a gyerekek képességei, ezzel is segítve őket a későbbi tanulmányaikban.